Shopify och You 2.0 eBook Review

shopify-och duShopify och du 2.0 är den andra upplagan av en omfattande e-bokguide för Shopify - den ledande och mest populära online butiksfront plattformar idag. Skriven av Thomas Holmes - en erfaren Shopify användare, den här 315-sidiga PDF-e-boken kommer förmodligen att berätta och lära dig mer om den här e-handelsplattformen än vad du någonsin velat veta.

De av er som inte är bekanta med Shopify men bekant med funktionerna i det populära WordPress Content Management System (CMS) och bloggprogramvaran kommer lätt att få tag på genom att veta att Shopify är att skapa e-handel och skapa en webbutik vad WordPress ska blogga.

Uppdelat i tio kapitel tar Thomas e-bok dig i handen och leder dig genom hela processen för att skapa, lansera och driva en onlinebutik med hjälp av Shopify system och service, med massor av skärmbilder och detaljerade förklaringar som hjälper dig på vägen.

Om du känner dig skrämd av den ovan nämnda 315-sidstorleken, gör det inte, för du behöver inte läsa igenom 315 sidor med ren text. Det beror på att många av sidorna innehåller stora skärmbilder från live Shopify webbplats för att visa och förklara saker för dig - läsaren.

Shopify råkar vara ett mycket kraftfullt system, laddat med ett stort antal funktioner, alternativ och funktionaliteter och medan utvecklarna har tagit god omsorg för att göra det ganska enkelt att använda, med sina egna handledning, onlinehjälp och alla, nybörjare - eller sådana som inte är särskilt bra på att använda ny mjukvaruanvändning - kan bli överväldigade av den stora storleken på Shopify systemet. Och det är här den Shopify och din guide kan komma till hands.

Om du är en erfaren, expertad dator- och internetanvändare som har varit där och gjort det, kommer denna guide inte att göra mycket för dig. I själva verket hittar de som har erfarenhet av att använda WordPress Shopify en bris direkt från start, från den första inloggningen. Men å andra sidan, de som inte är särskilt bra på att hoppa in till ny programvara och system kommer att hitta Thomas e-bok verkligen användbar och värd $ 39 prislappen som den kommer med.

Följande scree-skott i guiden TOC / Index ger dig en snabb uppfattning om de olika ämnen och kapitel som den innehåller:

Shopify och You 2.0 Index

Om du fortfarande läser detta är det mycket troligt att du har tänkt dig att registrera dig med Shopify för att öppna en webbutik, men är inte riktigt säker på om du kan gå ensam. Du undrar förmodligen också om du ska investera i Shopify och du bokar eller inte. Troligtvis gör priset på $ 39 dig osäker och / eller tveksam.

Om det är här du är på, här är två möjliga sätt som kan hjälpa dig att bestämma din handlingsplan:

1. Gratis rättegång direkt kl Shopify

Som du antagligen redan vet, Shopify erbjuder en 14-dagars gratis provperiod. Så, vad du kan göra är att registrera dig för den kostnadsfria prövningen och leka med systemet i några timmar eller några dagar för att se hur långt du kan komma med det själv.

Vid någon tidpunkt (innan för länge) vet du precis var du står och använder Shopify på egen hand och om du hittar dig själv kommer du att veta att den här e-boken är åt dig.
Klicka följande länk för att registrera dig för den kostnadsfria prövningen kl Shopify.

2. Gratis 31-sidars utdrag från e-boken

Thomas har också gjort ett 31-sidigt utdrag av sin e-bok tillgänglig för gratis nedladdning. Kombinerat med den direkta 14-dagars gratisversionen som erbjuds av Shopify, det här gratis utdraget borde verkligen hjälpa dig att bestämma dig om hela den 315-sidiga e-boken är för dig eller inte. Du kan läsa och / eller ladda ner utdraget på 31 sidor på bokens webbplats.

Om du bestämmer dig för att gå till guiden tar den dig i handen och leder dig genom processen att skapa, göra operationell och hantera en fullfjädrad demobutik med Shopify, steg för steg, från början till slut. Medan det att skapa och driva en e-handelswebbplats i grund och botten inte skiljer sig mycket från att driva en tegel-och-murbruk-verksamhet, skulle du göra det bra om du är medveten om att det finns några viktiga konceptuella och operativa skillnader mellan de två.

Och oavsett om du har tidigare erfarenhet av att driva ett företag eller inte, oavsett om du är en nybörjare dator / Internetanvändare eller en erfaren proffs, om du inte har installerat eller drivit en onlinebutik tidigare, kan det vara svårt för dig att få en snabbt, omfattande hantering av åtminstone vissa aspekter av att köra en e-handelsoperation. Detta är då ett annat område där den stegvisa byggnadsprocessen för demobutiker som omfattas av Thomas Shopify how-to eBook kan vara till god hjälp för dig.

Shopify är en mycket populär och kraftfull plattform för att skapa och driva onlinebutiker. Tyvärr råkar makten vara en rival av användarvänlighet, åtminstone i allmänna termer. Detta kan sägas vara något sant för Shopify. Det stora antalet funktioner som detta system erbjuder kan bara göra det för svårt att använda och att använda för vissa och Shopify och din e-bok är en bra utmanare som kan hjälpa till att öka användarvänligheten. Mark Hayes, chef för PR på Shopify har också godkänt Shopify och du, med uppgift att (den här guiden har) "gjorde det mycket lättare" (att använda Shopify).

Sammantaget om du har tänkt dig att installera och driva en e-handelsbutik med hjälp av Shopify system och plattform, Shopify och din e-bok är verkligen värt en titt - det kan inte bara hjälpa dig att övervinna den inlärningskurva som normalt skulle vara förknippad med att använda Shopify system men sparar också tid medan du hjälper dig att bygga en onlinebutik med alla klockor och visselpipor så att den kan leverera maximalt avkastning.

Så du kan antingen besöka Shopify och din webbplats, Prova Shopify direkt i 14 dagar, eller läs min djupgående Shopify översyn.

Catalin Zorzini

Jag är en webbdesignblogger och startade detta projekt efter att ha tillbringat några veckor och kämpat för att ta reda på vilket är den bästa e-handelsplattformen för mig själv. Kolla in min nuvarande topp 10 e-handel byggare.